Σάββατο 2/2/19
Συναυλία
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών
Προπώληση: Κανονικό 10€,
Μειωμένο 6€ (φοιτητές, ΑΜΕΑ, κάρτα ανεργίας, 65+)
Ταμείο: Κανονικό 12€,
Μειωμένο 8€ (φοιτητές, ΑΜΕΑ, κάρτα ανεργίας, 65+)
Αγοράστε online το εισητήριό σας πατώντας εδώ
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών είναι μια νέα συμφωνική ορχήστρα που ξεκίνησε τη διαδρομή της τον Νοέμβριο του 2016. Η ορχήστρα έθεσε ως καταστατικό στόχο της να ασχοληθεί συστηματικά με τον καλλιτεχνικό και πνευματικό θησαυρό που αποτελεί την νεοελληνική έντεχνη μουσική δημιουργία. Ιδρύθηκε με στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και εν γένει να προβάλλει την πιο αδικημένη ίσως από τις τέχνες, την έντεχνη μουσική που δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε κατά τον 19ο τον 20ό και 21ο αιώνα εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες. Πρόκειται για ένα σημαντικότατο κλάδο του Νεοελληνικού Πολιτισμού που μέχρι σήμερα δεν έχει προβληθεί όσο του αξίζει.
Σημαντικό μέρος των έργων που εκτελούνται από την ορχήστρα έχει ανακαλυφθεί και αποκατασταθεί από την μουσικολογική έρευνα που υλοποιείται με διάφορες μορφές και σε διάφορα επίπεδα στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Πρόεδρος της ορχήστρας είναι ο Καθηγητής Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μελέτης της Νεοελληνικής Μουσικής, κ. Νίκος Μαλιάρας. Την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Ορχήστρας ανέλαβε ο διεθνώς καταξιωμένος μαέστρος, και πολύ γνωστός για την έρευνά του στο πεδίο της Νεοελληνικής Μουσικής, πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών κ. Βύρων Φιδετζής.
Στις συναυλίες περιλαμβάνεται πάντοτε τουλάχιστον ένα ελληνικό έργο, όπως και έργα του διεθνούς ρεπερτορίου που, παρόλη την αξία τους είναι ελάχιστα γνωστά στο Ελληνικό κοινό.
Στην μέχρι τώρα διαδρομή της, η Φιλαρμόνια έχει ερμηνεύσει σπάνια έργα των Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου, Παύλου Καρρέρ, Ιωσήφ-Μιχαήλ Στρατίκου, Δημητρίου Λιάλιου, Μανώλη Καλομοίρη, Βασίλη Καλαφάτη, Νίκου Σκαλκώτα, Δημήτρη Μητρόπουλου, Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, Θεόδωρου Καρυωτάκη, Δημήτρη Θέμελη, Περικλή Κούκου, Πέτρου Πετρίδη και άλλων Ελλήνων συνθετών της σύγχρονης περιόδου, αλλά και έργα Mozart, Haydn, Beethoven, Schubert, Mendelssohn, Tchaikovsky, Arensky, Kalinnikov, Liszt κ.α., και έχει αποσπάσει θετικότατες κριτικές του Τύπου. Στις 9 Απριλίου 2017 ερμήνευσε, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, το Requiem του Δημητρίου Λιάλιου, έργο του 1889, το οποίο παρέμεινε για 130 περίπου χρόνια, ανεκτέλεστο.
Έχει ήδη συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες σολίστ και μαέστρους
Έχει επίσης ηχογραφήσει την Συμφωνία σε λα ελάσσονα του Βασίλη Καλαφάτη με τον διεθνούς φήμης Tonmeister, Hans Kipfer, η οποία ήδη κυκλοφορεί σε δίσκο, ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι ηχογραφήσεις δύο εμβληματικών συμφωνικών έργων του Νίκου Σκαλκώτα και του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, που θα κυκλοφορήσουν σύντομα.
Έδρα της ορχήστρας είναι ο Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού «Άρτεμις», Πυθαγόρα 8, στον Άλιμο.
Α' ΜΕΡΟΣ
| |
Luigi Cherubini
|
Εισαγωγή από την όπερα Μήδεια |
Ανδρέας Νεζερίτης
|
Κοντσέρτο για βιολί σε σι ελάσσονα, έργο 58 |
B' ΜΕΡΟΣ
| |
Pyotr Tchaikovsky
|
Τρικυμία, Συμφωνική Φαντασία, έργο 18 |
Franz Liszt
|
Προμηθέας, συμφωνικό ποίημα αριθμ. 5 |
|
Μουσική διεύθυνση: Βύρων Φιδετζής
Γεννήθηκε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Από τη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης πήρε το δίπλωμα του σολίστ του βιολοντσέλου το 1975 και της διεύθυνσης ορχήστρας το 1977. Εμφανίστηκε ως σολίστ και ως διευθυντής ορχήστρας με όλες τις ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες και με ξένα συγκροτήματα στην Ελλάδα, στις σημαντικότερες αίθουσες και σε φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ Αθηνών, «Δημήτρια» Θεσσαλονίκης, καθώς και στο εξωτερικό (Ευρώπη, Ασία, Άπω Ανατολή, Αμερική, Βόρεια Αφρική), προβάλλοντας πάντα τη νεοελληνική δημιουργία. Υπήρξε μόνιμος αρχιμουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (1985-1992), επικεφαλής αρχιμουσικός της Κρατικής Φιλαρμονικής του Αικατερίνμπουργκ της Ρωσίας (1990-1992), το 1992 προσκεκλημένος αρχιμουσικός της «Καπέλα Ρωσία» στη Μόσχα (πρώην Ορχήστρας του Υπουργείου Πολιτισμού της ΕΣΣΔ), προσκεκλημένος αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πάζαρτζικ της Βουλγαρίας (1990-1999) και καλλιτεχνικός διευθυντής της (1999-2001). Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης (2000-2005). Μόνιμος αρχιμουσικός της ΚΟΑ από το 1987, χρημάτισε και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της την περίοδο 2004-2011.
Δίδαξε στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ιονίου Πανεπιστημίου, καθώς και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής των Μουσικών Σχολείων της χώρας (1994-2005), καθώς και επί σειρά ετών μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Τον Οκτώβριο του 2012 εξελέγη μέλος του Συμβουλίου Ιδρύματος του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Η διεθνής κριτική εξεθείασε τις ερμηνείες του και ιδίως την προσπάθειά του για την προβολή της ελληνικής μουσικής. Για την καλλιτεχνική του δράση η Ακαδημία Αθηνών τον τίμησε το 1975 με το βραβείο Σπύρου Μοτσενίγου. Τιμήθηκε επίσης από την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης καθώς και από άλλους φορείς. Για την προσφορά του στην ελληνική μουσική εξελέγη ομοφώνως επίτιμο μέλος της Ενώσεως Ελλήνων Μουσουργών, ενώ για το δισκογραφικό του έργο τού απονεμήθηκε τιμητική διάκριση και, το 2016, το Μέγα Βραβείο Μουσικής για τη συνολική προσφορά του από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής. Το 2010 αναγορεύτηκε για την πολυετή και ουσιαστική προσφορά του στη μουσική επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον Νοέμβριο του 2016 ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών.
Ο Δημήτρης Καρακαντάς γεννήθηκε στην Λάρισα το 1987. Σπούδασε βιολί στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας με την Αρετή Θεοχαροπούλου και το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με τον Δημήτρη Χανδράκη από όπου αποφοίτησε το 2005. Από το 2003 ζεί στη Βιέννη. Με Υποτροφίες του συλλόγου Φίλων της Μουσικής, του Ι.Κ.Υ., του Μεγάρου Θεσσαλονίκης και του Ιδρύματος “Α. Ωνάσης” σπούδασε βιολί, μπαρόκ βιολί και ηχοληψία με τους Günter Pichler, Joanna Madroszkiewicz και Midori Seiler στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, το Κονσερβατόριο της Βιέννης, το πανεπιστήμιο Mozarteum του Salzburg, την Hochschule für Musik „F. Liszt“ της Βαϊμάρης και το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Graz. Απο το 2015 κάνει την διδακτορική του διατριβή πάνω στο βιολιστικό έργο του Νίκου Σκαλκώτα στο Πανεπιστήμιο Μουσικής της Βιέννης.
Έχει πετύχει πολλές και σημαντικές διακρίσεις σε Εθνικούς αλλά και διεθνείς διαγωνισμούς. Έχει εμφανιστεί σολιστικά με όλες τις ελληνικές και πλήθος διεθνών ορχηστρών τόσο στην Ελλάδα oσο και στο εξωτερικό σε σημαντικές αίθουσες συναυλιών (Musikverein - Βιεννη, Konzerthaus - Βιεννη, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, NCPA - Πεκίνο, National Concert Hall - Ταϊπέι, Mozarteum Großer Saal - Σαλτσμπουργκ κ.α.) και μερικά απο τα μεγαλύτερα διεθνή μουσικά φεστιβάλ (Kissinger Sommer, Tartini Festival Piran, Handel Festival Halle, Vienna Spring Festival, Φεστιβάλ Αθηνών κ.α.)
Απο το 2015 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της ορχήστρας „Orchester 1756“ με βάση τη Βιέννη και συντονίζει κύκλους συναυλιών στην Αυστρία καθώς και εμφανίσεις στα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής.
To 2018 ίδρυσε την μπαρόκ ορχήστρα «nuovo barocco» την οποία διευθύνει από το βιολί. Ήδη στην πρώτη ενεργή σαιζόν το σχήμα παρουσιάζεται σε σημαντικές αίθουσες συναυλιών όπως το Musikverein και το Konzerthaus της Βιέννης, τα Grandes Concerts de Lyon στη Γαλλία, το φεστιβάλ Bach της Λωζάνης και το φεστιβάλ Stars & Rising Stars του Μονάχου με διακεκριμένους σολίστες (Max Emmanuel Cencic, Vesselina Kasarova, Mojca Erdmann, Jake Arditti). Ως εξάρχων της ελβετικής ορχήστρας μπαρόκ “Il Pomo d’Oro” περιοδεύει την τρέχουσα σαιζόν στην Ιταλία, Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Κίνα, Ταϊβάν, Κορέα και Ηνωμένες Αραβικά Εμιράτα με κορυφαίους σολίστες όπως η Joyce DiDonato, ο Franco Fagioli κ.α.
Έχει ηχογραφήσει για την αυστριακή, γερμανική, σλοβενική και ταϊβανέζικη ραδιοφωνία. Το 2011 κυκλοφόρησε ο πρώτος προσωπικός του δίσκος με τα έργα για σόλο βιολί και τα ντουέτα για 2 βιολιά του Σίμου Παπάνα με τη συμμετοχή του Γιώργου Δεμερτζή και σύντομα μετά ό δίσκος „Alba Tanguera“ με έργα για βιολί και κιθάρα με τον Θοδωρή Χαρό. Την περίοδο 2018-2020 θα κυκλοφορήσουν 6 νέοι δίσκοι του με την αυστριακή δισκογραφική εταιρία „atlantis resurrexit“ και την γερμανική cp.
Παίζει με βιολί Paolo Antonio Testore φτιαγμένο στο Μιλάνο το 1757.
Εργαστήριο
«Ρυθμός η κοινή μας γλώσσα»
Σάββατο 2/2/19
12:00 - 12:50, 13:00 - 13:50, 17.00 - 17:50, 18:00 - 18:50
Δωρεάν (απαραίτητη η κράτηση)
Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, καλούμε ανθρώπους με απώλεια ακοής κάθε ηλικίας να συνδιαμορφώσουν και να συμμετάσχουν σε μια πρωτότυπη καλλιτεχνική και εκπαιδευτική εμπειρία.
Με αφετηρία την αυξημένη πρόσληψη οπτικών ερεθισμάτων καθώς και την αντιληπτότητα του ρυθμού ως σημαντικές ικανότητες των ατόμων με απώλεια ακοής, υλοποιούμε μια σειρά διαδράσεων ανοιχτών σε παιδιά και ενήλικες ανεξαρτήτου προηγούμενης μουσικής εκπαίδευσης.
Σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε ειδικές ηχητικές εγκαταστάσεις και βίντεο, ενθαρρύνουμε τη διάδραση των συμμετεχόντων με αυτές υπό τη καθοδήγηση εμψυχωτών/μουσικών σε ένα βιωματικό εργαστήρι μουσικής. Διαμορφώνουμε τον χώρο με στόχο μας ένα ταξίδι στην συναισθησία της μουσικής όπου έμπειροι μουσικοί/εμψυχωτές και συμμετέχοντες δημιουργούν ένα πρωτότυπο μουσικό ηχοτοπίο σε κάθε τους συνάντηση.
Με κοινή γλώσσα το ρυθμό κωφοί και ακούοντες επικοινωνούν, δημιουργούν και αυτοσχεδιάζουν σε μια μουσική πλατφόρμα παιχνιδιού και εξερεύνησης.
Η Άννα Γαλλοπούλου είναι πτυχιούχος του ΑΤΕΙ Σερρών στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Έχει φοιτήσει στο θεατρικό εργαστήρι ‘’Ντουέντε’’ και στο θεατρικό εργαστήρι ‘’NOVAN Theater Lab’’ , όπου έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικού παιχνιδιού. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σωματικού θεάτρου, δραματοποίησης παραμυθιού, acro yoga και τεχνικών θεάτρου. Είναι ενεργό μέλος της ομάδας NΟVAN Theater Group και της παιδικής σκηνής ‘’Σκοινί Κορδόνι’’.
Είναι , επίσης, κάτοχος επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Από το 2011 εργάζεται ως θεατρική εμψυχώτρια παιδικών ομάδων σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης και του Κιλκίς σε συνεργασία με Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και φορείς.
Αυτά τα χρόνια έχει σκηνοθετήσει πάνω από είκοσι παιδικές παραστάσεις και δύο παραστάσεις στη νοηματική γλώσσα. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη, ως performer, ως υπεύθυνη παραγωγής, ως συντονίστρια επαγγελματικών ομάδων, αλλά και στην κατασκευή κουστουμιών και σκηνικών σε πολλές παραστάσεις.
(‘’Λόγια της ποταμίδας’’, ‘’Ο Ποιητιτής και οι μύθοι που σκαρώσαν παραμύθι’’, ‘’Ένα εγώ’’, ‘’Στην Οδό Συνεργασίας… είναι Φως Φανάρι’’, ‘’Ο super-ήρωας μου είναι η γιαγιά μου’’ κ.α.) Στο ενεργητικό της έχει σημαντικές συνεργασίες με το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης , το Βαφοπούλειο, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, καθώς επίσης και με το Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό μουσείο.
Η Άννα Γαλλοπούλου είναι πτυχιούχος του ΑΤΕΙ Σερρών στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Έχει φοιτήσει στο θεατρικό εργαστήρι ‘’Ντουέντε’’ και στο θεατρικό εργαστήρι ‘’NOVAN Theater Lab’’ , όπου έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικού παιχνιδιού. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σωματικού θεάτρου, δραματοποίησης παραμυθιού, acro yoga και τεχνικών θεάτρου. Είναι ενεργό μέλος της ομάδας NΟVAN Theater Group και της παιδικής σκηνής ‘’Σκοινί Κορδόνι’’.
Είναι , επίσης, κάτοχος επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Από το 2011 εργάζεται ως θεατρική εμψυχώτρια παιδικών ομάδων σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης και του Κιλκίς σε συνεργασία με Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και φορείς.
Αυτά τα χρόνια έχει σκηνοθετήσει πάνω από είκοσι παιδικές παραστάσεις και δύο παραστάσεις στη νοηματική γλώσσα. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη, ως performer, ως υπεύθυνη παραγωγής, ως συντονίστρια επαγγελματικών ομάδων, αλλά και στην κατασκευή κουστουμιών και σκηνικών σε πολλές παραστάσεις.
(‘’Λόγια της ποταμίδας’’, ‘’Ο Ποιητιτής και οι μύθοι που σκαρώσαν παραμύθι’’, ‘’Ένα εγώ’’, ‘’Στην Οδό Συνεργασίας… είναι Φως Φανάρι’’, ‘’Ο super-ήρωας μου είναι η γιαγιά μου’’ κ.α.) Στο ενεργητικό της έχει σημαντικές συνεργασίες με το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης , το Βαφοπούλειο, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, καθώς επίσης και με το Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό μουσείο.
Ο Αλέξανδρος Ιωάννου γεννήθηκε στη Δράμα το 1980.
Διπλωματούχος κρουστών από το Κ.Ω.Θ., κάτοχος PGdip. στα ευρωπαϊκά κρουστά από το Trinity College of Music της Αγγλίας, πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών από το Ν.Ω.Θ. και κάτοχος MMus στη σύνθεση από το Reading University της Αγγλίας. Διδάσκει στο Κρατικό ωδείο Θεσσαλονίκης. Ως ντράμερ παίζει και ηχογραφεί με πολλές μπάντες (Still Gramophone, Jonny Nel, Sonny Touch κ.ά.).
Έχει συνθέσει για ταινίες, θέατρο, βίντεο, μουσική δωματίου και ορχηστική μουσική ενώ διασκευάζει για κρουστά πληθώρα έργων.
Είναι ιδρυτικό μέλος των Percautistic Ensemble.
Τα τελευταία χρόνια το συνθετικό και ερμηνευτικό του έργο εστιάζει στον αυτοσχεδιασμό με live electronics.
Μουσικοί - Εμψυχωτές: Ιωάννου Αλέξανδρος, Βελένης Κων/νος
Μουσική σύνθεση: Ιωάννου Αλέξανδρος, Σταμπουλής Ηλίας
Βίντεο: Παπαδόπουλος Δημήτρης
Μουσική εγκατάσταση: Ιωάννου Αλέξανδρος, Σταμπουλής Ηλίας, Βελένης Κων/νος
Διερμηνέας: Νικολέτα Παππά
Βοηθοί παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη, Νίκη Γκόβαρη
Βιντεοσκόπηση: Άκης Μπακόπουλος
Φωτογραφική επιμέλεια: Κώστας Μάντζιαρης
Τεχνική υποστήριξη: Γιώργος Πλασταράς, Κανάρης Τσεντίδης
Γραφιστική: Γιάννης Μαρκάτος
Σχεδιασμός ιστοσελίδας: Small Studio
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Copyright © Φεστιβάλ Μουσικότροπο - Δημοτικό Ωδείο Λάρισας
Designed & Developed by Small Studio